شنبه, 08 اردیبهشت,1403

رنگ متن

تمرین، بررسی و تقویت عکس العمل کارکنان گاز زنجان با برگزاری مانور گرفتگی شبکه و علمک

تمرین، بررسی و تقویت عکس العمل کارکنان گاز زنجان با برگزاری مانور گرفتگی شبکه و علمک

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ گروه امداد و حوادث این شرکت با همکاری 5 واحد و امور اجرایی، مانور گرفتگی شبکه و علمک را برگزار و توان اجرایی خود را با بررسی مدیریت بحران در مناطق پر ازدحام؛ به نمایش گذاشتند.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان زنجان، کانون این مانور فرضی را خیابان شکارچی و کوچه مقدم شهر زنجان اعلام کرد و گفت: ساعت 10:30 دقیقه صبح؛ بعد از تماس مردمی با واحد امداد، بازرسان فنی و امدادگران این شرکت به همراه تجهیزات کامل و با آمادگی کافی در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مراجعه و با انجام اقدامات لازم و اندازه گیری فشار گاز از علمک؛ توان و آمادگی خود را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و رفع افت فشار شبکه؛ مورد سنجش قرار دادند.

محسن حیدری با اشاره به نحوه اجرای رزمایش با بیان اینکه پس از دریافت پیام توسط مسئول امداد و اطلاع رسانی به رئیس بهره برداری و تعمیرات، دستور اقدام از سوی رئیس بهره برداری و تعمیرات ناحیه صادر و تجهیزات مورد نیاز از قبیل ابزارآلات تعمیرات شبکه و علایم هشدار دهنده آماده و وسایل مورد نیاز به محل حادثه انتقال یافت، ابراز داشت: در این اقدام، باز یا بسته بودن شیر160 زون ‍[ 2 توسط اکیپ تعمیرات چک و ناخالصی های موجود در شبکه توسط فیلر تخلیه و سوزانده و فشار شبکه بعد از تخلیه ناخالصی ها توسط واحد امداد اندازه گیری شد.

وی از ایمن سازی محل و انجام اقدامات لازم جهت قطع گاز در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: کلیه فعالیت‎های ایمنی، چگونگی حفظ آرامش روانی هنگام وقوع حوادث، عملیات جستجو، چک کردن ناخالصی های موجود در شبکه و اندازه گیری فشار شبکه بعد از تخلیه ناخالصی ها که در این طرح برنامه ریزی شده بود؛ رعایت شد.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان زنجان، سرعت عمل بالا، حضور به موقع، حفظ خونسردی و به کارگیری تمام توان کاری و عملیاتی کارکنان را رمز موفقیت نیروهای امداد؛ برشمرد.

حیدری با بیان اینکه مانور گرفتگی شبکه و علمک؛ توسط واحدهای بهره برداری و تعمیرات ناحیه زنجان شامل امداد و تعمیرات شبکه، بازرسی فنی و نشت یابی، واحد حراست، روابط عمومی و امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل گاز زنجان برگزار شد؛ هدف از برگزاری این مانور را بررسی هماهنگی منسجم بین واحدها در برخورد با حوادث مختلف، بررسی عکس العمل کارکنان و گروههای مختلف در مواجهه با حوادث و شرایط بحرانی و تقویت آنها، بررسی عملکرد افراد و گروههای حاضر در رزمایش، شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها، ارائه نظرات و پیشنهادات و جمع بندی آنها در جهت بهبود و پیشرفت آن اعلام کرد.

وی بررسی نقشه ها، امکانات شرکت و تجهیزات انبار در برخورد با حوادث مختلف و رفع نواقص انبار و بررسی مدیریت بحران در مناطق پر ازدحام را نیز از دیگر اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و ابراز داشت: داشتن برنامه ریزی منسجم در چهار چوب دقت و انجام آینده نگری های لازم؛ از ویژگی های ضروری برای موفقیت در موقعیت های موجود است.

رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به اهمیت این گونه مانور ها، ضمن تشکر و قدردانی از کلیه واحد های شرکت کننده در این مانور افزود: انجام این مانور ها موقعیت مناسب برای کسب آمادگی بیشتر و مقابله با شرایط بحران فراهم می کند.

  • تاریخ انتشار :
  • 31 مرداد 1396
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در سال 1402 صورت گرفت؛ مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان
در سال 1402 صورت گرفت؛  مصرف 3 و نیم میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در استان زنجان مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از مصرف بیش از 3 میلیارد و 418 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مصرف کنندگان زنجانی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
1403/02/05
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است
عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفق بوده است مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکین، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آ ...
1403/02/04
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است
برگزاری مانور عملیاتی برای حفظ آمادگی در مقابله با بحران‌ها لازم و ضروری است مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه‌ به تهدیدات گسترده و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مختلف، برنامه‌ریزی و اجرای مانور در حفظ آمادگی تیم‌های عملیاتی شرکت گاز زنجان در مقابله با بحران‌ها و تهدید ...
1403/02/03
در سال 1402 انجام شد؛ نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان
در سال 1402 انجام شد؛   نشت‌یابی بیش از 100 درصد شبکه گاز رسانی در استان زنجان رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان زنجان، از انجام عملیات نشت‌یابی 103 درصدی خطوط تغذیه و شبکه توزیع و کف خواب خبر داد .
1403/01/25
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد
با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) ، محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان برگزار شد محفل انس با قرآن کریم شرکت گاز زنجان با حضور خادمان حرم مطهرامام رضا (ع) به عنوان مهیمانان ویژه روز دوشنبه 20فروردین ماه مصادف با بیست و هشتم ماه مبارک رمضان در شرکت گاز بصورت مجزا برای آقایان و بانوا ...
1403/01/25
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان
در سال 1402صورت گرفت؛حضور بیش از یک هزار نفر در برنامه‌های ورزشی شرکت گاز زنجان مسئول امور ورزش شرکت گاز استان زنجان گفت: در سال 1402 بیش از یک هزار نفر از کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز استان زنجان در برنامه‌های ورزشی شرکت کردند.
1403/01/21
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور
اعزام کاروان‌ راهیان نور شرکت گاز استان زنجان به مناطق عملیاتی جنوب کشور فرمانده پایگاه بسیج شهدای گمنام شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس کاروان راهیان نور شرکت گاز استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب کشور ...
1403/01/19
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت آیین دیدار نوروزی جواد اوجی، وزیر نفت، با مدیران و کارکنان صنعت نفت، صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد.
1403/01/18
s