دوشنبه, 26 آذر,1397

در پی اجرای کامل مدیریت خوردگی برای اولین بار در سطح مدیریت گازرسانی؛ جشن سومین سالگرد تاسیس کمیته مدیریت خوردگی در شرکت گاز استان زنجان برپا

در پی اجرای کامل مدیریت خوردگی برای اولین بار در سطح مدیریت گازرسانی؛ جشن سومین سالگرد تاسیس کمیته مدیریت خوردگی در شرکت گاز استان زنجان برپا

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان، مدیر عامل این شرکت با اعلام این خبر گفت: گاز زنجان از سال 93 تا کنون با برگزاری چهل جلسه کاری در سه سال گذشته، در اواخر امسال اقدام به ممیزی داخلی واحدهای مرتبط با مدیریت خوردگی نموده است.
سید سعید عسگریان در مراسم جشن سومین سالروز تاسیس کمیته مدیریت خوردگی که پس از ممیزی داخلی واحدهای مرتبط با مدیریت خوردگی، برگزار شد؛ افزود: اجرای کامل مدیریت خوردگی در این شرکت به دلیل وجود تجارب ارزنده پرسنل در مقوله خوردگی؛ به صورت خودجوش و بدون استفاده از خدمات مشاور و هزینه کرد، برای اولین بار در سطح مدیریت گازرسانی انجام شده که این موضوع در همین ابتدای امر موجب صرفه جویی فراوان برای شرکت ملی گاز شده است.
وی اظهـار کرد: با وجـود استقرار مـدیریت خـوردگی در شرکت هـای گـاز استـانی، رویکرد سـایر زیر مجموعه های شرکت ملی گاز، استفاده از خدمات مشاور برای تدوین راهکارهای عملی استقرار مدیریت خوردگی است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان ابراز داشت: امیدواریم در پروژه های پژوهشی تعریف شده در ستاد برای مدیریت خوردگی، از تجربیات مدیریت گازرسانی و شرکت گاز استان زنجان به عنوان شرکت پیشرو در زمینه استقرار مدیریت خوردگی استفاده شود تا دستورالعملی که در نهایت خروجی آن پروژه خواهد بود، هم راستا با دستورالعمل های مدیریت خوردگی مدیریت گازرسانی و دارای وحدت رویه با تجربیات انجام شده در این سال ها صورت گیرد.
مهندس عسگریان در پایان یادآور شد: شرکت گاز استان زنجان آماده است تا تجربیات خود را در زمینه تدوین دستورالعمل اجرایی مدیریت خوردگی و استقرار پایلوت آن، به سایر شرکت های گاز استانی و تمامی زیر مجموعه های شرکت ملی گاز ارائه تقدیم نماید.
در ادامه همچنین دبیر کمیته برق و حفاظت کاتدی مدیریت گازرسانی و دبیر کمیته مدیریت خوردگی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به لزوم یکپارچگی (اینتگریتی) تمام زیرمجموعه های شرکت ملی گاز در زمینه مدیریت خوردگی، گفت: پس از ابلاغ نتایج و دستاوردهای شرکت گاز استان زنجان در قالب دستورالعمل جامع به همراه فرمهای مربوطه به کلیه شرکت های گاز استانی در ابتدای سال 1395، بسیاری از شرکت های گاز استانی به شکل حضوری از نزدیک با نتایج استقرار نظام مدیریت خوردگی در شرکت گاز زنجان آشنا شده اند.
مهندس بهزاد آهنگری، ابراز داشت: پس از بومی سازی دانش مدیریت خوردگی در سطح مدیریت گازرسانی، ممیزی مدیریت خوردگی به انجام رسید که مشخص شدن چالش های واحد های مرتبط با مدیریت خوردگی در زمینه استخراج داده ها بخصوص داده های مالی مربوطه آشنا و راهکارهای رفع آنها بود، لزوم یکپارچگی و همسان سازی فعالیت واحدهای مختلف شرکت و پرهیز از موازی کاری، هماهنگی اجرای چندین دوره آموزشی (دوره های آموزشی مدیریت خوردگی، دوره تحلیل داده خوردگی، دوره فرایند RBi) به صورت متمرکز در ستاد و با اساتید بین المللی، از مهم ترین نتایج آن بوده است.
وی آغاز استخراج ریسک های خوردگی با فرایند بازرسی بر مبنای ریسک RBi، ایجاد بستر ارتباطی بین نرم افزار PM و سامانه GIS با هدف یکپارچه سازی پایگاه داده مدیریت خوردگی، تهیه تجهیزات مربوط به تکمیل داده های مدیریت خوردگی (خرید دستگاههای PCM ، سنکرونایزر و ..) و در نهایت پیشنهاد ایجاد سمت "مدیریت خوردگی" به ستاد مدیریت گازرسانی را از دیگر نتایج کسب شده از استقرار کمیته مدیریت خوردگی در شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد.

نظر شما چیست
آخرین اخبار
مدیر عامل گاز زنجان خواستار تاکید بر ابلاغ و رعایت بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه های اجرایی شد؛ برای حفظ هر چه بیشتر تعادل در تولید، مصرف و پیشگیری از احتمال قطعی گاز؛ همه سازمانها تا پایان سال موظف به رعایت مصرف بهینه گاز هستند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو در نامه ای به استاندار زنجان خواستار تاکید اجرای بخشنامه آقای اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور به همه سازمانها، موسسات، شرکت های دولتی، نهاده ...
1397/09/25
رئیس امور بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز ایران: گزارشها و اقدامات گاز استان زنجان در استقرار مدیریت خوردگی بسیار ارزشمند است؛ باید ارتباطاتمان را برای انتقال تجربه بیشتر کنیم
در پی بازدید اعضای کارگروه مدیریت خوردگی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت از فعالیت ها و اقدامات شرکت گاز استان زنجان؛ مهندس زردویان از عملکرد موفق و قابل توجه این شرکت در زمینه استقرار مدیریت ...
1397/09/21
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: با بهبود مستمر عملکرد در سایه استقرار سیستم مدیریت کیفیّت؛ در مسیر تعالی سازمانی گام بر می داریم
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو گفت: به منظور آگاهی از میزان مطلوبیّت وکیفیّت فعالیّت ها و پیاده سازی استراتژی های سازمانی؛ نیازمند استقرار سیستم ارزیابی هستیم تا در مسیر تعالی ...
1397/09/20
در ادامه نهضت ارتقاء سطح آگاهی مصرف ایمن و بهینه گاز مشترکین؛ 7 هزار دانش آموز زنجانی همیار گاز می شوند
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: با آغاز اجرای طرح همیار گاز در سال ۹۷؛ بیش از ۷ هزار دانش آموز زنجانی دیگر؛ با روشهای مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی آشنا می شوند
1397/08/27
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد: قبض گاز مشترکین خرمدره ای به صورت آنی پرداخت می شود
با بهره برداری از سامانه صدور آنی قبوض؛ طرح قرائت کنتور و صدور قبض آنی گاز؛ جلوی درب منازل مشترکین شهرستان خرمدره به صورت پایلوت از اواخر مهر ماه امسال اجرایی شد
1397/08/23
توصیه هایی مهم برای استفاده درست از وسایل گرمایشی مدیر عامل گاز زنجان بر ضرورت استفاده صحیح از وسایل گرمایشی استاندارد تاکید کرد؛
موسی احمدلو گفت: استفاده نادرست از وسایل گرمازا و همچنین استفاده از وسایل غیر استاندارد، باعث بروز مسمومیت با گاز منو کسید کربن می شود
1397/08/22
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان: مردم دقّت بیشتری کنند/ نصب صحیح شیلنگ بخاری و دودکش ها در بالا بردن ایمنی بخاری ها تاثیر بسزایی دارد
نادر رابطی تاکید کرد: وسایل گازسوز همانند سایر وسایل مشابه برای روشن شدن و سوختن مناسب؛ نیاز به هوا دارند و تنها راه ارتباطی آنها با فضای خارج از ساختمان؛ از طریق هواکش است.
1397/08/01
مدیر عامل گاز زنجان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان: ممانعت معارضین؛ مشکل عمده در اجرای پروژه های گازرسانی در روستاها / تعامل بین دو دستگاه اجرایی تاثیر بسزایی در تسریع روند اجرای پروژه ها دارد
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ در دیدار مدیر عامل و اعضای هیات مدیره گاز زنجان با رئیس کل دادگستری استان؛ مهندس احمدلو با ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان؛ اعلام کر ...
1397/07/29
s