چهار شنبه, 29 اسفند,1397

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: با بهبود مستمر عملکرد در سایه استقرار سیستم مدیریت کیفیّت؛ در مسیر تعالی سازمانی گام بر می داریم

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد:  با بهبود مستمر عملکرد در سایه استقرار سیستم مدیریت کیفیّت؛ در مسیر تعالی سازمانی گام بر می داریم

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو گفت: به منظور آگاهی از میزان مطلوبیّت وکیفیّت فعالیّت ها و پیاده سازی استراتژی های سازمانی؛ نیازمند استقرار سیستم ارزیابی هستیم تا در مسیر تعالی سازمانی استوار تر از همیشه گام برداریم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: در راستای اجرای ماموریّت و اهداف بلند مدت خود و همچنین تقویت جنبه های مختلف عملیاتی سازمان، نسبت به استقرار مدل تعالی سازمانی بر اساس بروز رسانی سیستم مدیریت یکپارچهIMS، استقرار نظام مدیریت استراتژیک بر مبنای مدلBSC و استقرار نظام تعالی سازمانی بر اساس مدلEFQM  که از موثرترین مدل های سنجش عملکرد سیستم های مدیریتی و شناخته شده بین المللی است؛ اقدام کرده ایم.
مهندس موسی احمدلو ابراز داشت: استقرار سیستم ارزیابی نیازی ضروری است؛ چرا که بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخورد و شناسایی مواردی که به بهبود جدّی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تعالی یک الزام سازمانی است که زمینه رشد و توسعه روز افزون سازمان را فراهم می آورد؛ تصریح داشت: استقرار و نهادینه سازی این نظام در سال های اخیر، با نگاهی مبتنی بر آینده نگری و با هدف تثبیت روند رشد و توسعه در عرصه های مختلف تخصصی و بدنبال آن ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان از طریق درک، پیش بینی و برآورده سازی نیازها و انتظارات آنان؛ پی ریزی و در دستور کار قرار گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان بازنگری کلیه فرآیندهای سازمان، بازنگری و بهبود نظرسنجی از ذینفعان و تحلیل نتایج آن، تدوین استراتژی و همچنین ایجاد فضای رقابتی برای تبادل تجربیاّت موفّق ما بین شرکت های گاز استانی را از دیگر اهداف حرکت در مسیر تعالی سازمانی عنوان کرد.
مهندس احمدلو افزود: این امر به عنوان ابزاری مناسب برای فراهم کردن زمینه جهش به جایگاه های بالاتر و نهایتاَ تحقق چشم انداز شرکت گاز استان زنجان انتخاب شده است.
رئیس برنامه ریزی و نماینده مدیریّت در کیفیّت شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه ارزیابی مستمر مانند آیینه‌ای است که بر اثر نتایج آن سازمان می تواند حقیقت خود را واضح تر دیده و قطعاً موفق تر عمل کند؛ ابراز داشت: فارغ از اینکه نتیجه ارزیابی ها چه خواهد بود؛ می‌خواهیم به تفسیر درستی از سازمان برسیم و اولویّت‌های خود را بر پایه آن تنظیم کنیم.
مهندس مهدی نبئی در ادامه اقدامات انجام شده در یک سال گذشته را به سه بخش اصلی درحوزه سیستم های مدیریتی تقسیم کرده و با اشاره به اینکه در بخش بازنگری و بهبود سیستم مدیریت یکپارچه بر اساس استاندارد های ISO9001:2015 و ISO14001:2015 و OHSAS18001:2007 ، اقدامات ارزشمندی به انجام رسیده است؛ تصریح داشت: انجام مطالعات تحلیل شکاف سیستم مدیریت قبلی با الزامات ویرایش جدید استانداردها در بخش ساماندهی و شناخت در فاز اول، آموزش الزامات استانداردها به نمایندگان واحدها در فاز دوم، بازنگری و طرح ریزی سیستم و مستند سازی در فاز سوم و نظارت بر اجرای سیستم و ممیزی داخلی با برگزاری کارگاه و نظارت بر شناسایی، ارزیابی و تحلیل ریسک های فرآیندی، آموزش و آماده سازی تیم ممیز داخلی، برگزاری ممیزی داخلی و تعیین و ارائه گزارش عدم انطباق های استخراج شده در فاز چهارم، از اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.
وی همچنین از استقرار نظام مدیریت استراتژیک بر مبنای مدل BSC خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ نظام مدیریت استراتژی از سوی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گاز زنجان نیز هم راستا با سیاستهای کلان شرکت ملی گاز ، نسبت به استقرار نظام مدیریت استراتژیک اقدام کرده است.
رئیس برنامه ریزی و نماینده مدیریّت در کیفیّت شرکت گاز استان زنجان افزود: در این راستا هم موفق به انجام مطالعات فاز شناخت، تشکیل کمیته راهبری و جلسات هم اندیشی، آموزش و تشکیل کمیته تخصصی و تیم های اجرایی، بازنگری فرآیند و مستندات برنامه ریزی استراتژیک سازمان و فرآیند جاری سازی و ارزیابی استراتژی شده ایم.
مهندس نبئی در ادامه به استقرار نظام تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM اشاره کرد و ابراز داشت: با آماده­سازی و سازماندهی کمیته راهبری و کمیته­های تخصصی، طرح ­ریزی و برنامه­ریزی اجرایی پروژه، تنظیم و تصویب منشور تعالی سازمانی توسط مدیر عامل، انجام مطالعات فاز شناخت، برگزاری آموزش­های توجیهی و تخصصی برای کارکنان، تلاش خود را در اجرای هر چه بهتر و موفق تر سیستم تعالی در سازمان در راستای ابلاغیه شورای بهره وری و تحول اداری شرکت ملی گاز ایران به کار برده ایم.
وی افزود: انجام خودارزیابی و تدوین برنامه بهبود با تهیه فرآیند خودارزیابی در شرکت، انجام خودارزیابی به روش پرسشنامه و کارگاه، نظارت و هدایت خود ارزیابی و تهیه مستندات مربوطه، تدوین گزارش، تحلیل نتایج خودارزیابی و گزارش به کمیته راهبری، تعیین زمینه­های بهبود و قوت شرکت، تدوین دستورالعمل اولویت­بندی و انتخاب پروژه­های بهبود، تدوین منشور پروژه­های مصوب، نظارت و پیگیری اجرای پروژه­های بهبود مصوب، همچنین تدوین اظهارنامه و آمادگی حضور در فرآیند جایزه از دیگر اقدامات صورت گرفته  در این راستا است.
رئیس برنامـه ریزی و نماینده مدیریّت در کیفیّت شرکـت گـاز استان زنجـان در پایان ابراز داشت: انتخـاب این راهبرد پیشبرنده؛ دستاوردهای بسیاری را از جمله کسب تندیس گواهی تعهد به تعالی سازمانی در اولین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز در سال گذشته به دنبال داشت که امیدواریم با تلاش کارکنان خدوم و تلاشگر گاز زنجان همچنان بر افتخارات این شرکت افزوده شود.

نظر شما چیست
آخرین اخبار
پیام تبریک مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن نوروز 98
مهندس موسی احمدلو در پیامی؛ فرارسیدن عید نوروز ۱۳۹۸ را به همه خدمتگذاران خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بلاخص کارکنان تلاشگر و خدوم گاز زنجان و خانواده محترم ایشان تبریک گفت.
1397/12/27
تعیین تکلیف بیش از3 هزار فعالیت عمرانی بقاع متبرکه در استان زنجان
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف مورد تجدید نظر قرار گرفت و در سال 1363 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس آن قانون سازمان اوقاف از نخست وزیری منتزع و با عنوان سازمان ...
1397/12/26
توسعه بهداشت و سلامت استان زنجان در ایستگاه چهلم
انقلاب اسلامی ایران در چهلمین گام خود به رشد و باالندگی بالایی در حوزه بهداشت و سلامت رسیده و استان زنجان نیز در این راستا به عنوان یکی از استان های موفق در شاخص های بهداشتی و درمانی کشورمحسوب می شود.
1397/12/26
بالندگی محیط زیست استان زنجان در چهلمین سال انقلاب اسلامی
در اسفند ماه سال ۱۳۵۰ سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به"سازمان حفاظت محیط زیست" تغییر نام داد و تشکیلات وسیع‌تری پیدا نمود در این مدت استان زنجان با عنوان سرشکاربانی فعالیت می نمود که در سال ۱۳۵۲ به ا ...
1397/12/26
پوشش 59 درصدی بیمه سلامت در استان زنجان
در آبان ماه سال ۱۳۷۳ مجلس شورای اسلامی قانون بیمه‌ همگانی را تصویب کرد و متعاقب آن سازمان بیمه خدمات درمانی تشکیل و بنا برصراحت قانون و آئین نامه های هیئت دولت تشکیل و از اول مهرماه ۱۳۷۴ اجرای قانون ...
1397/12/25
تمدید گواهینامه سیستم های مدیریتی؛ با برنامه ریزی های موثر و بروز رسانی روش های اجرایی؛ در شرکت گاز زنجان
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از تمدید گواهینامه سیستم های مدیریتی در این شرکت خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ موسی احمدلو گفت: با ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و تحقق برنامه های اس ...
1397/12/22
بیش از 14 هزار مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان
سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ ۲۴/۴/۱۳۵۹ و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد درتیرماهسال ...
1397/12/22
40 سال تلاش برای افزایش مهارت های فنی و حرفه ای در استان زنجان
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر مورد توجه بوده و در دهه های مختلف با توسعه تجهیزات و نعریف برنامه های مختلف تلاش شده افراد ماهر در رشته های مورد نیاز کشور تربیت شوند.
1397/12/21
s