چهار شنبه, 29 خرداد,1398

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: با بهبود مستمر عملکرد در سایه استقرار سیستم مدیریت کیفیّت؛ در مسیر تعالی سازمانی گام بر می داریم

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد:  با بهبود مستمر عملکرد در سایه استقرار سیستم مدیریت کیفیّت؛ در مسیر تعالی سازمانی گام بر می داریم

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان مهندس احمدلو گفت: به منظور آگاهی از میزان مطلوبیّت وکیفیّت فعالیّت ها و پیاده سازی استراتژی های سازمانی؛ نیازمند استقرار سیستم ارزیابی هستیم تا در مسیر تعالی سازمانی استوار تر از همیشه گام برداریم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: در راستای اجرای ماموریّت و اهداف بلند مدت خود و همچنین تقویت جنبه های مختلف عملیاتی سازمان، نسبت به استقرار مدل تعالی سازمانی بر اساس بروز رسانی سیستم مدیریت یکپارچهIMS، استقرار نظام مدیریت استراتژیک بر مبنای مدلBSC و استقرار نظام تعالی سازمانی بر اساس مدلEFQM  که از موثرترین مدل های سنجش عملکرد سیستم های مدیریتی و شناخته شده بین المللی است؛ اقدام کرده ایم.
مهندس موسی احمدلو ابراز داشت: استقرار سیستم ارزیابی نیازی ضروری است؛ چرا که بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و بدون شناسایی چالش های پیش روی سازمان و کسب بازخورد و شناسایی مواردی که به بهبود جدّی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر تعالی یک الزام سازمانی است که زمینه رشد و توسعه روز افزون سازمان را فراهم می آورد؛ تصریح داشت: استقرار و نهادینه سازی این نظام در سال های اخیر، با نگاهی مبتنی بر آینده نگری و با هدف تثبیت روند رشد و توسعه در عرصه های مختلف تخصصی و بدنبال آن ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان از طریق درک، پیش بینی و برآورده سازی نیازها و انتظارات آنان؛ پی ریزی و در دستور کار قرار گرفته شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان بازنگری کلیه فرآیندهای سازمان، بازنگری و بهبود نظرسنجی از ذینفعان و تحلیل نتایج آن، تدوین استراتژی و همچنین ایجاد فضای رقابتی برای تبادل تجربیاّت موفّق ما بین شرکت های گاز استانی را از دیگر اهداف حرکت در مسیر تعالی سازمانی عنوان کرد.
مهندس احمدلو افزود: این امر به عنوان ابزاری مناسب برای فراهم کردن زمینه جهش به جایگاه های بالاتر و نهایتاَ تحقق چشم انداز شرکت گاز استان زنجان انتخاب شده است.
رئیس برنامه ریزی و نماینده مدیریّت در کیفیّت شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه ارزیابی مستمر مانند آیینه‌ای است که بر اثر نتایج آن سازمان می تواند حقیقت خود را واضح تر دیده و قطعاً موفق تر عمل کند؛ ابراز داشت: فارغ از اینکه نتیجه ارزیابی ها چه خواهد بود؛ می‌خواهیم به تفسیر درستی از سازمان برسیم و اولویّت‌های خود را بر پایه آن تنظیم کنیم.
مهندس مهدی نبئی در ادامه اقدامات انجام شده در یک سال گذشته را به سه بخش اصلی درحوزه سیستم های مدیریتی تقسیم کرده و با اشاره به اینکه در بخش بازنگری و بهبود سیستم مدیریت یکپارچه بر اساس استاندارد های ISO9001:2015 و ISO14001:2015 و OHSAS18001:2007 ، اقدامات ارزشمندی به انجام رسیده است؛ تصریح داشت: انجام مطالعات تحلیل شکاف سیستم مدیریت قبلی با الزامات ویرایش جدید استانداردها در بخش ساماندهی و شناخت در فاز اول، آموزش الزامات استانداردها به نمایندگان واحدها در فاز دوم، بازنگری و طرح ریزی سیستم و مستند سازی در فاز سوم و نظارت بر اجرای سیستم و ممیزی داخلی با برگزاری کارگاه و نظارت بر شناسایی، ارزیابی و تحلیل ریسک های فرآیندی، آموزش و آماده سازی تیم ممیز داخلی، برگزاری ممیزی داخلی و تعیین و ارائه گزارش عدم انطباق های استخراج شده در فاز چهارم، از اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.
وی همچنین از استقرار نظام مدیریت استراتژیک بر مبنای مدل BSC خبر داد و گفت: با توجه به ابلاغ نظام مدیریت استراتژی از سوی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گاز زنجان نیز هم راستا با سیاستهای کلان شرکت ملی گاز ، نسبت به استقرار نظام مدیریت استراتژیک اقدام کرده است.
رئیس برنامه ریزی و نماینده مدیریّت در کیفیّت شرکت گاز استان زنجان افزود: در این راستا هم موفق به انجام مطالعات فاز شناخت، تشکیل کمیته راهبری و جلسات هم اندیشی، آموزش و تشکیل کمیته تخصصی و تیم های اجرایی، بازنگری فرآیند و مستندات برنامه ریزی استراتژیک سازمان و فرآیند جاری سازی و ارزیابی استراتژی شده ایم.
مهندس نبئی در ادامه به استقرار نظام تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM اشاره کرد و ابراز داشت: با آماده­سازی و سازماندهی کمیته راهبری و کمیته­های تخصصی، طرح ­ریزی و برنامه­ریزی اجرایی پروژه، تنظیم و تصویب منشور تعالی سازمانی توسط مدیر عامل، انجام مطالعات فاز شناخت، برگزاری آموزش­های توجیهی و تخصصی برای کارکنان، تلاش خود را در اجرای هر چه بهتر و موفق تر سیستم تعالی در سازمان در راستای ابلاغیه شورای بهره وری و تحول اداری شرکت ملی گاز ایران به کار برده ایم.
وی افزود: انجام خودارزیابی و تدوین برنامه بهبود با تهیه فرآیند خودارزیابی در شرکت، انجام خودارزیابی به روش پرسشنامه و کارگاه، نظارت و هدایت خود ارزیابی و تهیه مستندات مربوطه، تدوین گزارش، تحلیل نتایج خودارزیابی و گزارش به کمیته راهبری، تعیین زمینه­های بهبود و قوت شرکت، تدوین دستورالعمل اولویت­بندی و انتخاب پروژه­های بهبود، تدوین منشور پروژه­های مصوب، نظارت و پیگیری اجرای پروژه­های بهبود مصوب، همچنین تدوین اظهارنامه و آمادگی حضور در فرآیند جایزه از دیگر اقدامات صورت گرفته  در این راستا است.
رئیس برنامـه ریزی و نماینده مدیریّت در کیفیّت شرکـت گـاز استان زنجـان در پایان ابراز داشت: انتخـاب این راهبرد پیشبرنده؛ دستاوردهای بسیاری را از جمله کسب تندیس گواهی تعهد به تعالی سازمانی در اولین جشنواره سرآمدی و بهبود مستمر شرکت ملی گاز در سال گذشته به دنبال داشت که امیدواریم با تلاش کارکنان خدوم و تلاشگر گاز زنجان همچنان بر افتخارات این شرکت افزوده شود.

نظر شما چیست
آخرین اخبار
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان: مرکز 194؛ شانزده هزار و 112 خدمت امدادی به مشترکین زنجانی ارائه کرده است
سال گذشته بالغ بر ۱۶ هزار و ۱۱۲ مورد خدمت از سوی مرکز ۱۹۴ به مشترکین زنجانی ارائه شده است.
1398/03/22
تحویل بیش از 144 میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان زنجان در سال گذشته
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از تحویل بیش از ۱۴۴ میلیون مترمکعب گاز به جایگاه های سوخت CNG استان در سال ۹۷ خبر داد.
1398/03/21
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان: در دو ماهه ابتدایی امسال؛ بیش از 475 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده است
فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۸ مشترکین زنجانی بیش از ۴۷۵ میلیون و ۹۰۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف مصرف کرده اند.
1398/03/20
در راستای کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای ارائه خدمات مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه گذاری شرکت گاز زنجان عنوان "بهترین عملکرد" را در بین دستگاه های اجرایی استان کسب کرد
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش سیستمی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی استان؛ ابوالفضل عباسچیان؛ نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در ن ...
1398/03/11
به علت انجام تعمیرات؛ گاز مشترکین 7 روستای بخش ارمغانخانه از توابع شهرستان زنجان قطع می‌شود
روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: گاز مشترکین ۷ روستای بخش ارمغانخانه روز چهارشنبه ۸ خرداد به علت انجام تعمیرات خطوط گازرسانی قطع می‌شود.
1398/03/07
خدمات رسانی به بیش از 334 هزار و 970 مشترک گاز طبیعی در استان زنجان
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از جذب بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ مشترک گاز طبیعی در استان زنجان طی سال ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: با جذب این تعداد مشترک؛ مجموع مشترکین گاز در استان به ۳۳۴ هزار و ۹۷۴ مشترک افز ...
1398/02/21
پیام تبریک مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر: با وجود پیشرفت و توسعه تکنولوژی؛ هنوز جوامع بشری چرخش امور جاری و زندگی خود را از ساده ترین سطح تا پیچیده ترین آنها مرهون دستان پرتوان قشر محترم کارگر است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مهندس موسی احمدلو با صدور پیامی،‌ روز جهانی کار و کارگر را به همه همکاران تلاشگر صنعت گاز و کارکنان زحمتکش گاز زنجان، تبریک گفت.
1398/02/10
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان: بیش از 405 هزار خانوار زنجانی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند
با اضافه شدن ۱۵ هزار و ۹۲۵ خانوار جدید به جمع مشترکین گاز طبیعی در سال گذشته؛ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی در استان زنجان؛ به ۴۰۵ هزار و ۴۲۳ خانوار رسیده است.
1398/02/08
s