مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش سیستمی از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه های اجرایی استان؛ ابوالفضل عباسچیان؛ نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در نامه ای خطاب به استاندار؛ گاز زنجان را به عنوان دستگاهی که بهترین عملکرد را در بین دستگاه های اجرایی استان داشته است؛ معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان؛ مهندس موسی احمدلو با اشاره به روند گردش کار پرونده ها و پاسخگویی به استعلامات توسط گاز زنجان در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری؛ از کاهش فرآیند پاسخگویی از 7 به 4 روز خبر داد و افزود: پاسخگویی به استعلامات فرآیندهای صدور پروانه تاسیس گلخانه و قارچ خوراکی، صدور پروانه تاسیس صنعتی و نیمه صنعتی دام و طیور و صدور پروانه تاسیس شیلات، پاسخگویی به استعلامات فرآیندهای تغییر کاربری و واگذاری اراضی ملی از اقدامات و پیگیری های انجام شده توسط گاز زنجان است.
وی اعلام کرد: از 21 استعلام انجام شده توسط گاز زنجان در بخش فرآیندهای تغییر کاربری و واگذاری اراضی ملی از 31 اردیبهشت 97 تا اول فروردین 98؛ هجده استعلام با پاسخ مثبت خاتمه یافته، 17 استعلام در مهلت زمانی مقرر پاسخ داده شده، به 1 استعلام خارج از مهلت مقرر پاسخ داده شده، 1 استعلام در دست اقدام و 1 استعلام نیز برای رفع نواقص به متقاضی بازگشت داده شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: در بخش استعلامات فرآیندهای صدور پروانه تاسیس گلخانه و قارچ خوراکی، صدور پروانه تاسیس صنعتی و نیمه صنعتی دام و طیور و صدور پروانه تاسیس شیلات نیز در زمان اعلام شده؛ از کل 5 استعلام انجام شده؛ 4 استعلام با پاسخ مثبت خاتمه یافته و 1 استعلام نیز در دست اقدام است.
مهندس احمدلو در تشریح روند کار سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری ابراز داشت: پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای ارائه خدمات مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و همچنین اطلاع رسانی در خصوص قوانین، فرصتها و سایر اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری است که نیاز سرمایه گذاران را برای مراجعه به دستگاههای اجرایی به منظور اخذ مجوز از بین می برد.
وی تصریح داشت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با راه اندازی سیستم پنجره واحد سرمایه گذاری؛ هدف بهبود مستمر محیط کسب و کار استان، شناسایی فرآینده های بین دستگاهی و ایجاد تسهیل در حوزه سرمایه گذاری را دنبال می کند که در هر استانی؛ استاندار ریاست مرکز خدمات سرمایه گذاری و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان به عنوان نایب رئیس؛ این مسئولیت را بر عهده دارند.
وی افزود: یکی از مهمترین تسهیلات و امکاناتی که هر استانی برای جذب سرمایه گذار می تواند ایجاد کند، کوتاه کردن مدت زمان فرآیند پاسخگویی به استعلام های قانونی است که بایستی سرمایه گذاران داخل هر استان از دستگاه های اجرایی به عمل آورند.
مهندس احمدلو با اشاره به تاکید دولت و شرکت ملی گاز بر کوتاه کردن فرآیندهای کاری؛ با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری برای متمرکز کردن کارها از پنجره واحد سرمایه گذاری کمک می گیرد که یکی از مهمترین راه های کوتاه کردن پروسه بررسی هر استعلام داخل استان است، ابراز داشت: از هر دستگاه دولتی در 2 بخش استعلام به عمل می آید؛ که در این روال؛ نخستین استعلام مربوط به تامین زیر ساخت ها است که در مورد امکان یا عدم امکان خدمت یا زیر ساخت ها اعلام نظر می شود و دومین استعلام نیز پاسخ دستگاه اجرایی در مورد قطعه زمینی است که توسط سرمایه گذار انتخاب شده و باید مجوز قانونی اقدامات خود را در مورد اینکه آیا در حریم خطوط دستگاه اجرایی هست یا نه؛ دریافت نمایند.
وی افزود: کار دیگری که توسط خود شرکت گاز استان زنجان در راستای اصلاح فرآیند بررسی و پاسخ گویی به استعلام ها در حوزه کاری این شرکت، مورد توجه قرار داشته است؛ دریافت و ثبت استعلام از طریق اتوماسیون اداری است که پروسه ای که در استان بین 10 تا 14 روز انجام می شود؛ در گاز زنجان از زمان ورود به سیستم تا پاسخگویی؛ در مدت 4 روز به انجام رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان؛ به وجود آمدن این سیستم با دستیابی به توسعه دولت الکترونیک و بهبود مستمر محیط کسب و کار استان از طریق اصلاح فرآیندهای بین دستگاهی در حوزه سرمایهگذاری به وجود آمده است؛ به تسهیل در گرفتن استعلام دستگاهها در سیستم پنجره واحد سرمایهگذاری استان زنجان اشاره کرد و افزود: کاهش زمان اخذ مجوز از دستگاههای مختلف که بسیار زمانبر بوده؛ از دیگر اهداف ایجاد این سیستم است.
مهندس احمدلو با اشاره به اینکه راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری گامی مهم برای بهبود فضای کسب و کار و آسان سازی صدور استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران است، ابراز داشت: همگام با 25 دستگاه اجرایی دیگر استان در این راستا گام بر می داریم.
وی خاطرنشان کرد: زمانبندی مراحل و مدیریت زمان در رسیدن به حداقل زمان ممکن در تکمیل پرونده ها و به حداقل رساندن مراجعه های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی از دیگر اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد محسوب می شود.
مهندس احمدلو ادامه داد: مشخص کردن و دریافت تمامی مدارک و مستندات لازم جهت تکمیل پرونده در شروع فرآیند، ایجاد شفافیت و امکان پایش روند گردش درخواست ها به صورت برخط و جلوگیری از دریافت استعلام های تکراری در دستگاههای اجرایی از دیگر اهداف فعال سازی این سامانه است.
گفتنی است؛ پاسخ گویی به استعلام های مرکز خدمات سرمایه گذاری در حوزه کاری شرکت گاز استان زنجان، در خصوص بررسی و اعلام نظر در رابطه با امکان تامین گاز مورد درخواست متقاضیان و نیز پاسخ گویی به استعلام ها در خصوص حرائم خطوط تاسیسات گازرسانی است.