پنجشنبه, 09 فروردین,1403

رنگ متن

در راستای مدیریت متمرکز منابع؛ همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛ افتتاح و راه اندازی مرکز داده Data center با اعتبار 4 میلیارد و 31 میلیون تومان در گاز زنجان

در راستای مدیریت متمرکز منابع؛ همزمان با دهه فجر صورت گرفت؛ افتتاح و راه اندازی مرکز داده Data center با اعتبار 4 میلیارد و 31 میلیون تومان در گاز زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در این افتتاح که با حضور رئیس هیات مدیره گاز زنجان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و برخی مسئولین گاز زنجان برگزار شد، خانم آذر ملک محمدی گفت: با وجود محدودیت های مالی؛ به ثمر رسیدن این طرح ارزشمند نشانگر همدلی، همفکری و تلاش وافر کارکنان خدوم، بلاخص امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گاز زنجان است.
رئیس هیات مدیره شرکت گاز استان زنجان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه؛ به لحاظ مساعدت و همکاری ها، تامل و تعاملی که دارید جزو برترین های شرکت ملی گاز هستید ابراز داشت: با افتتاح و راه اندازی مرکز داده Data center؛ در بین شرکت های گاز استانی از اولین ها محسوب می شوید.
مهندس ملک محمدی همچنین اظهار داشت: مجهز بودن گاز زنجان به سیستم مانیتورینگ گازرسانی که به صورت کاملا آنلاین و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز بدون نیاز به هرگونه عملیات اضافی، عملکرد ایستگاه ها را لحظه به لحظه نمایش می دهد؛ موجب مباهات و افتخار است؛ که از زحمات خالصانه شما سپاسگزارم.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز با بیان اینکه این شرکت بعنوان تامین کننده گاز طبیعی شهروندان زنجانی، نقش مهمی در ساختار زیربنایی اقتصاد استان و کشور ایفا می کند، ابراز داشت: در راستای مدیریت متمرکز منابع و همزمان با دهه مبارک فجر؛ شاهد افتتاح و راه اندازی مرکز دادهData center در گاز زنجان هستیم.
موسی احمدلو گفت: به لطف خداوند متعال و همت کارکنان تلاشگرمان؛ با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان اعتبار موفق به مدیریت متمرکز منابع، کاهش هزینه های نگهداری، مقابله موثر با تهدایدات امنیتی و حصول اطمینان از عملکرد صحیح و بدون درنگ تجهیزات و نگهداری از اطلاعات شرکت و مشترکین و سرویس های خدماتی در گاز استان شده ایم.
در ادامه رییس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان زنجان نیز گفت: با بررسی های بعمل آمده در خصوص فعالیت های این شرکت و ساختار فیزیکی و منطقی مورد نیاز مرکز داده، موضوع طراحی، اجرا و راه اندازی این مرکز با استاندارهای مورد نظر در دستور کار قرار گرفت تا به صورت مطمئن تری حافظ اطلاعات ارزشمند شرکت و مشتریان و سرویس های خدماتی باشیم.
عیسی مرادی افزود: با طراحی منطقی، موجب کاهش هزینه های نگهداری و کاهش زمانِ از کار افتادن تجهیزات و سرورها به واسطه آسیب های عوامل محیطی و دسترسی های ناخواسته و غیر مجاز شده ایم.
وی اظهار داشت: در گام نخست؛ فراهم کردن زیرساخت ساختمانی و برقی، سیستم سرمایشی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، سیستم امنیت فیزیکی، ارتباطات و سیستم یکپارچه مانیتورینگ بصورت مرحله به مرحله انجام پذیرفت.
رییس امور فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه انتقال مرکز و جابجائی سرورهای موجود فیزیکی، سایر تجهیزات و همچنین توسعه و راه اندازی سرورهای جدید و تجهیزات؛ در گام دوم؛ به اجرا درآمد؛ تصریح کرد: این اقدامات بصورت کامل توسط همکاران واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات و با تلاش فراوان ایشان انجام و اجرایی شده است.
مرادی تصریح داشت: این مرکز داده در حال حاضر در سه بخش اتاق کامپیوتر، اتاق برق و اتاق مانیتورینگ با مجموعه ای از یک اتاقک سرد؛ شامل ۸ رک و با تعداد ۳۶ سرور فیزیکی، ۶۹ سرور مجازی و سایر تجهیزات از قبیل تجهیزات ذخیره سازی و سویچینگ و با پشتیبانی برق دو دستگاه ups، ژنراتور و همچنین سیستم های سرمایشی، اعلام و اطفاء و مانیتورینگ مناسب برای ارائه سرویس های مختلف به کارکنان و با هدف ارائه خدمات مناسب به مشترکین محترم فعال است.    
گفتنی است؛ آقای دکتر وحید فرخی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان و خانم مهندس پریسا فتحعلی بیگلو؛ مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری زنجان نیز؛ با مطرح کردن سئوالاتی؛ درجریان هر چه دقیق تر مرکز داده Data center قرار گرفته و از تلاش گاز زنجان و مجموعه واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات در راه اندازی این طرح ارزشمند قدردانی کردند.

 

  • تاریخ انتشار :
  • 23 بهمن 1398
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
در ایام تعطیلات نوروز؛ نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند
در ایام تعطیلات نوروز؛  نیروهای پست امداد گاز زنجان 24 ساعت آماده خدمات رسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از آمادگی خدمات رسانی امداد گران، پست امداد شرکت گاز استان زنجان در ایام تعطیلات نوروز 1403 به طور 24 ساعت خبر داد.
1403/01/07
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید
پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»
1403/01/05
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت
دکتر رئیسی در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳: خدمات دولت در زمینه‌های مختلف در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد یافت رئیس جمهور با بیان اینکه اطمینان می‌دهم سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود، تصریح کرد: هر چه در این دو سال و نیم، تلاش برای تکمیل ط ...
1403/01/05
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی
پیام تبریک معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت فرارسیدن سال نو شمسی مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو
پیام تبریک مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سال نو رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با ارسال پیامی، همزمانی ماه مبارک رمضان با سال نو شمسی را به تمامی همکاران و خانواده‌های ارجمندشان تبریک و تهنیت گفت.
1403/01/05
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/20
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد: استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی
معاون وزیر نفت در امور گاز در آیین دومین سالگرد تأسیس خانه گاز خبر داد:  استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی استفاده از گواهی صرفه‌جویی گاز در بورس انرژی برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی، نیاز منابع مالی ما را در این زمینه تأمین می‌کند.
1402/12/15
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد: هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند
معاون وزیر نفت در امور گاز با توجه به روند صعودی حجم مصرف گاز هشدار داد:  هموطنان با مدیریت مصرف گاز ما را در پایدار نگهداشتن شبکه یاری کنند معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به کاهش شدید دما در کشور و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی گفت: در صورت تداوم شدت مصرف گاز، امکان افت فشار در سرشاخه‌ها وجود دارد و از این رو از تمامی هموطنان تقاضا دا ...
1402/12/13
s