یکشنبه, 02 دی,1403

رنگ متن

معاون وزیر نفت تأکید کرد: اهمیت وصول مطالبات در تکمیل طرح‌­های توسعه‌ای کشور

معاون وزیر نفت تأکید کرد:  اهمیت وصول مطالبات در تکمیل طرح‌­های توسعه‌ای کشور

مجید چگنی با تأکید بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکین با اولویت ابربدهکاران؛ وصول مطالبات را اقدامی مهم در راستای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ دومین جلسه کمیته ویژه وصول مطالبات در سال جاری با حضور اعضاء و به ریاست مجید چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، روز چهارشنبه 5 اردیبهشت­‌ماه در سالن جلسات ساختمان شهدای گاز برگزار شد.

در این جلسه که با هدف ارایه گزارش وضعیت مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال گذشته و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش­‌بینی شده برای سال جاری در ساختمان شرکت ملی گاز ایران برگزار شد علاوه بر اعضای کمیته، مدیران­‌عامل و مدیران مالی شرکت­‌های گاز استان­‌های، بوشهر، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و هرمزگان حضور داشتند.

در ابتدای جلسه مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن اشاره به نقش مهم وصول مطالبات در راستای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی بر اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکین با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد و گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

معاون وزیر نفت در ادامه افزود: مدیران­‌عامل شرکت­‌های گاز استانی به ­عنوان رئیس کمیته وصول مطالبات در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌­ای به تحقق وصول مطالبات داشته باشند.

در ابتدای جلسه سید محمدحسین حسینی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران، گزارشی از فرآیند وصول مطالبات ارایه و اقدامات حوزه مالی شرکت در این خصوص را تشریح کرد.

مسلم رحمانی، مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، به عنوان دومین سخنران جلسه، ضمن ارایه گزارشی از وضعیت مطالبات شرکت افزود: وصول مطالبات و بهینه­‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌­تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی افزود: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است. ولی در صورت عدم همراهی صنایع در پرداخت مطالبات؛ شرکت در خدمات­‌رسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیران­‌عامل شرکت‌های گاز استانی ضمن بیان گزارشی از وضعیت وصول مطالبات در حوزه مأموریتشان پیشنهادهایی در خصوص تسهیل در این امر ارائه دادند.

شایان ذکر است کمیته ویژه وصول مطالبات، برای هماهنگی و با هدف اتخاذ تصمیم جهت اخذ بدهی از مشترکان به وبژه بدهکاران عمده تشکیل شده که طی جلسات مستمر با رصد اقدامات شرکت‌های تابعه تمهیدات لازم اندیشیده و هماهنگی‌های لازم را به منظور تسهیل فرآیند مذکور فراهم می‌­کند.

  • تاریخ انتشار :
  • 8 اردیبهشت 1403
  • واحد روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان
نظر شما چیست
 captcha
آخرین اخبار
گاز 20 واحد تجاری جزء و ادارات دولتی پر مصرف در استان زنجان قطع شد
گاز 20 واحد تجاری جزء و ادارات دولتی پر مصرف در استان زنجان قطع شد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد: از اول آذر ماه؛ زمان آغاز اجرای طرح پایش مصرف گاز ادارات در استان، وضعیت مصرف گاز880 اداره دولتی، اماکن عمومی و مراکز تجاری؛ بررسی و از این تعداد، گاز بانک مسک ...
1403/09/20
نزدیک به یک میلیون و 200 هزار پیامک هشدار برای مشترکین گاز طبیعی در استان زنجان ارسال شد
نزدیک به یک میلیون و 200 هزار پیامک هشدار برای مشترکین گاز طبیعی در استان زنجان ارسال شد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: علاوه بر ارسال پیامک مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی؛ به‌دنبال اعلام گاز زنجان مبنی بر صدور اخطار و قطع گاز مشترکین پرمصرف؛ تا کنون نزدیک به یک میلیون و 200 هزار پیامک ه ...
1403/09/13
جزئیات تعرفه جدید مشترکان گاز اعلام شد
جزئیات تعرفه جدید مشترکان گاز اعلام شد براساس مصوبه هیئت محترم وزیران؛ با هدف مدیریت مصرف گاز طبیعی در زمان اوج مصرف، پاداش صرفه جویی تا سقف ۲۰ هزارمیلیارد ریال در نظر گرفته شد و تعرفه هر مترمکعب گاز در دو پله ۱۱ و ۱۲ که سال گذشته، ۶ هزار ...
1403/09/12
تقویت همکاری و همگرایی مشترک دستگاه های اجرایی استان زنجان در حوزه انرژی
تقویت همکاری و همگرایی مشترک دستگاه های اجرایی استان زنجان در حوزه انرژی رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: با همکاری روابط عمومی استانداری زنجان؛ نخستین کمیته تخصصی مشترک در حوزه مصرف بهینه انرژی بین روابط عمومی های شرکت گاز، برق، آب و نفت برگزار شد تا به زودی با ...
1403/09/11
بی واسطه با مسئولان؛ پاسخگویی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از طریق سامانه سامد
بی واسطه با مسئولان؛ پاسخگویی مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از طریق سامانه سامد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از طریق سامانه سامد به سؤالات مردم پاسخ می‌دهد.
1403/09/06
اجرای طرح پایش مصرف گاز ادارات استان زنجان همزمان با هفته بسیج؛ آغاز شد
اجرای طرح پایش مصرف گاز ادارات استان زنجان همزمان با هفته بسیج؛ آغاز شد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در راستای مدیریت انرژی و مصرف بهینه گاز؛ با مشارکت بسیجیان این شرکت؛ مصرف گاز در ادارات و دستگاه های اجرایی استان؛ پایش و کنترل می شود.
1403/09/06
ارائه نزدیک به 15 هزار خدمت امدادی به مشترکین زنجانی در نیمه نخست 1403
ارائه نزدیک به 15 هزار خدمت امدادی به مشترکین زنجانی در نیمه نخست 1403 مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: مرکز 194 با خدمات شبانه روزی خود در 6 ماهه نخست امسال؛ 14هزار و 943 خدمت امدادی به مشترکین زنجانی ارائه کرده است.
1403/09/06
با همکاری صدا و سیما؛ شرکت گاز استان زنجان به ارائه راهکارهای عملی اصلاح مصرف انرژی برای همه اقشار جامعه می پردازد
با همکاری صدا و سیما؛  شرکت گاز استان زنجان به ارائه راهکارهای عملی اصلاح مصرف انرژی برای همه اقشار جامعه می پردازد در ادامه نهضت ارتقاء سطح آگاهی و عملی کردن فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی؛ تفاهم نامه همکاری بین روابط عمومی شرکت گاز و صدا و سیمای استان زنجان به امضا رسید.
1403/09/05
s